17 februar 2012

Søren Kierkegaard


Det er så smukt, kort & præcist formuleret.. Jeg synes dette er en følelse jeg ofte står overfor.. De sidste par år har ikke været lige nemme. Jeg har været igennem det man bedst beskriver som en livskrise, en periode der har ændret min måde at beskue verden på. Kort sagt mit livs briller er blevet pudset og jeg ser nu livet og alle dets facetter.
Før havde jeg en tendens til at se det negative i livet. Men nu lever jeg i nu'et og prøver at se det gode og smukke i hver dag..
Det skurer måske i nogens ører.. lyder måske en kende frelst... Men til dem vil jeg blot sige: jeg ved hvor lang en rejse det har været og hvor stort et arbejde det har krævet at nå til denne erkendelse.

Det har gjort mig til et lykkeligere menneske og en stor grund til at jeg kunne nå hertil skyldes de skønne mennesker jeg har i mit liv.. Mine veninder, mand, nære familie og ikke mindst vores skønne datter.
Grunden til dette indlæg, bunder i at jeg rundt omkring i blogland er stødt på kvinder, der giver udtryk for at det der med nye mennesker, nye valg kan være svært.. Jeg har altid været et udadvent menneske, men må indse jeg ofte har båret en facade i mine tidligere måde at møde nye mennesker på.. Tanken om hva nu hvis de ikke kan lide mig, hva tænker de????.. Men den har jeg HELDIGVIS ikke mere. Jeg har fundet en inderro som ikke kan købes for penge.. Om det er alderen, moderrollen, mine veninder, sygdom eller blot et samsurum af det hele ved jeg ikke !! Det er også ligegyldigt.. Min pointe er bare at alle kender denne følelse af at skulle vuderes og bedømmes i sammenhænge hvor man møder nye mennesker..
Dette betyder ikke at jeg ikke stadig til tider får besøg af hende den usikrer pige...
Men heldigvis overraskes man når man møder nye mennesker... og derfor har jeg valgt at følge den kære kierkegaards kloge ord og har tilmeldt mig det kommende Blogtræf i Århus...
Dette spring tør jeg tage fordi stemningen er så super venlig og imødekommende i dette forum og det skal I have tak for..

Jeg glæder mig til at møde en masse krea-kvinder og jeg vil suge til mig af Inspirationen..

Hva tænker I derude ?

Fortsat god fredag aften...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser min blog. Jeg værdsætter alle kommentarer, da de er med til at holde liv i bloggen.
Jeg læser alle kommentarer men overskuddet er desværre ikke altid til at svare ...
Du er mere end velkommen som fast læser.